Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití biomechaniky jako podpůrné argumentace pro závěry znaleckých posudků
Veselý, Vratislav ; Ravnik, David (vedoucí práce) ; Maršík, František (oponent) ; Horák, Zdeněk (oponent)
disertační práce Název: Využití biomechaniky jako podpůrné argumentace pro závěry znaleckých posudků Autor: Ing.Vratislav Veselý, MBA Klíčová slova: Dopravní nehoda, mechanismus poranění, poranění hlavy, chodec, čelní sklo automobilu, rychlost dopadu hlavy, deformační zóna. V této disertační práci je cílem zmapovat z dostupné odborné literatury mechanické vlastnosti kostí obličeje a lebky, dále popsat mechanismy poranění mozku a krční páteře. Popis těchto mechanismů přispívá k objasnění vzniku poranění čistě z mechanického/biomechanického pohledu, a ve forenzní praxi přispívá k pochopení situace dalším inženýrským profesím, které se nevěnují soudnímu lékařství. Pevnostní a tuhostní parametry kostí obličeje a lebky slouží ke stanovení velikosti, směru a působiště možných sil pro vznik zlomenin apod. Dalším cílem je navrhnout a popsat jednoduchý analytický přístup pro stanovení rychlosti hlavy při úderu do čelního skla automobilu. Řešit závislost dopadové rychlosti hlavy a rychlosti automobilu, a vliv sklonu čelního skla. Pomocí experimentálního testování, popsat defekty vzniklé na čelním skle automobilu po pádu tzv. impaktoru (simulace nárazu hlavy proti čelnímu sklu) při různých rychlostech nárazu. Stanovení rychlosti dopadu hlavy na čelní sklo automobilu při střetu chodce s automobilem bylo řešeno...
Bezpečnostní inspekce vybraných lokalit v Moravskoslezském kraji
Jalůvková, Denisa ; Slavíček, Michal (oponent) ; Matuszková, Radka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá bezpečnostní inspekcí na vybraných lokalitách v Moravskoslezském kraji. Nejprve bylo pro provedení analýzy dopravních nehod vybráno deset úseků a deset křižovatek z extravilánu. Tyto lokality byly na základě nehodové analýzy a ukazatelů nehodovosti porovnány. Následně byly vybrány tři úseky a tři křižovatky pro provedení bezpečnostní inspekce. Součástí bezpečnostní inspekce byla vizuální prohlídka a identifikace rizik. Ke každému riziku byl předložen možný návrh jeho řešení.
Studie chování ručičky rychloměru při dopravní nehodě
Polnický, Václav ; Sojka, Jiří (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možností určení nárazové rychlosti vozidel při dopravních nehodách. Přínosem práce má být zjištění, zda zaseknuté ukazatele rychloměru nebo otáčkoměru, popřípadě jejich otisk v matnici, mohou být použity při analýze dopravních nehod. Výsledkem tedy je formulace, zda jsou tyto informace věrohodné, popřípadě za jakých okolností platí.
Vybraná měření pohybu jízdních kol - jízda obloukem a příčné přemístění
Křenek, Jan ; Krejsa, Ivan (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Měření pohybu jízdních kol zachycuje historii a vývoj jízdního kola, popis komponentů a částí jízdních kol, analýzu nehodovosti s cyklisty. Krom jiného je úkolem zorganizovat a provést měření jízdy obloukem a příčného přemístění. Změřené hodnoty poslouží pro práci soudních znalců – analytiků dopravních nehod. Před samotným zpracováním měření je proveden rozbor dostupných naměřených dat. Po rozboru dostupných dat následuje zpracování provedených měření – brzdné zkoušky, jízdy obloukem a příčného přemístění jízdních kol na nejčastějších typech povrchů s účastí dostatečného počtu jezdců a jízdních kol. Na závěr přichází srovnání výstupů s dříve provedenými pokusy jiných autorů.
Vybrané způsoby zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru
Černoch, Adam ; Valentová, Veronika (oponent) ; Frič, Jindřich (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je najít vhodná opatření, která povedou ke zlepšení orientace řidiče v dopravním prostoru a tím ke snížení nehodovosti v dané lokalitě. V teoretické části jsou popsány dopravní průzkumy, které souvisí s danou problematikou. Dále jsou v práci zmíněny detektory sloužící k automatizovanému provádění dopravních průzkumů. Teoretická část také popisuje metody, kterými lze vybranou lokalitu analyzovat a poté navrhnout ideální úpravu. Ke konci dává přehled jednotlivých opatření. V praktické části jsou pak jednotlivé metodiky použity pro analýzu vybraných křižovatek. V první řadě byla provedena analýza vysledovaných konfliktních situací včetně zhotovení konfliktního digramu, na základě kterého bylo navrhnuto opatření. Poté byla provedena analýza dopravních nehod. Opět byl výsledkem návrh možných opatření. Hlavním cílem pak bylo porovnání a zhodnoceni obou metodik a návrh postupu opatření pro zlepšení orientace řidiče ve vybrané lokalitě.
Vyhodnocení vážných dopravních nehod
Nekulová, Pavla ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení vlivu proměnných parametrů povrchových vlastností vozovek pozemních komunikací, a to protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky, na vznik dopravních nehod se smrtelnými následky v Jihomoravském kraji v roce 2011. Práce obsahuje charakteristiky vybraných nehodových úseků a výsledky měření součinitele podélného tření a podélných nerovností povrchu vozovky.
Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR
Chodurová, Zuzana ; Kudláček, Jaroslav (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je Problematika odborné způsobilosti řidičů motorových vozidel k provozu na pozemních komunikacích ČR. Obsahuje analýzu současného stavu legislativních požadavků k získávání odborné způsobilosti řidičů v České republice a v sousedních státech a srovnání vybraných specifik dané problematiky. V návaznosti na zjištěné skutečnosti byla provedena analýza dopravní nehodovosti v České republice a srovnání základních ukazatelů nehodovosti se sousedními státy. Na základě analýzy současného stavu pak praktická část obsahuje dotazníkový průzkum a vlastní návrhy na opatření pro zvyšování bezpečnosti v silniční dopravě.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let
Skanderová, Valentýna ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 4 až 10 let se věnuje historii vzniku jízdního kola, popisu konstrukce a typů kol pro děti v dané věkové kategorii. Součástí práce je statistika nehod za účasti cyklistů a legislativa upravující jízdu na jízdním kole na pozemních komunikacích. V praktické části práce je provedeno měření rychlosti cyklistů při průjezdu měřeným úsekem a analýza těchto dat. Také je zpracován rozbor dat vzhledem k vybavení jízdního kola převodovými systémy. Doplňující měření bylo provedeno i do mírného stoupání. V druhé části praktické práce je měřeno brzdění cyklistů v dané věkové kategorii a vyhodnocení jejich zpomalení. V závěru je srovnání s dosud provedeným měřením jiných autorů.
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.
Analýza kritických míst v silniční dopravě ve vybraném regionu - Českobudějovicko
Perničková, Barbora ; Matuszková, Radka (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu kritických míst na pozemních komunikacích v Českobudějovickém regionu. Cílem práce je navrhnout organizační a stavebně technická řešení, která mají vliv na bezpečnost provozu ve vybraných úsecích na pozemních komunikacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.